Pages

Labels

Selasa, 21 Mei 2013

Recall SPM

Setiap hari pertama peperiksaan SPM, semua calon akan berkumpul di Blok Akademik, aktiviti memang menjadi kewajipan dan keutamaan untuk warga guru dan juga calon SPM. Pada masa inilah, guru-guru BM memberikan teknik menjawab Kertas 1 dan Kertas 2 yang terakhir.

 Kebanyakan calon SPM semestinya mendengar dengan teliti kerana selepas ini tiada lagi suara-suara suprano bak Ning Baizura mengalunkan bait-bait lagu, ini bukan hendak bercerita mengenai Ning Baizura, tetapi hendak bercerita mengenai guru BM kita tidak lain tidak bukan, sudah tentu Cikgu Siti Laila kalau bukan dia, maka tidak akan berlangsunglah Recall SPM untuk BM.
 Cikgu Laila yang akan berteriak mengalunkan bait-bait teknik menjawab soalan supaya pelajar-pelajar sentiasa ingat ketika hendak menjawab soalan. Al-maklumlah, mereka calon pertama kali menduduki SPM. Harap-harap mereka menjawab mengikut format.
Kalau bukan Cikgu Laila, Cikgu Hasmilah yang menjadi galang gantinya ibarat 2 paduan suara lagi, persis Shila Amzah pula anak kepada ND Lala tu, harap-harap suara Cikgu Hasmi semasa memberi tip terakhir akan memudahkan dan melancarkan urusan calon menjawab kertas Bahasa Melayu.
 Bukan suara kakak-kakak sahaja, suara abang-abangpun ada berkumandang di Blok Akademik Cikgu Richard, Cikgu Maharizuan, Cikgu Zairol turut menyumbang suara juga.
Cikgu-cikgu pun apa kurangnya, Cikgu Misria, Cikgu A.Rusilin, Cikgu Norhidayah turut sama membantu menjayakan program ini. Akhir kalam, harapan, doa, semangat dan ilmu yang cikgu curahkan untuk anda semua dapat dimanfaatkan ke landasan yang betul.

Tinta Emas :
Gunakan akal anda seolah-olah nyawa anda bergantung kepadanya" ~ Hamba Allah
"Ilmu dan kepandaian itu adalah sahabat yang setia dalam hidup sampai kepada penghabisan umur" ~ Hamba Allah
"Kebijaksanaan menjanjikan kejayaan dan kebahagiaan tetapi jika disalahgunakan akan mewujudkan penderitaan."

0 Komen:

Catat Ulasan